Jak se o nás dozvědí?

Během celého procesu nahrávání videí jsme řešili otázku distribuce. V první řadě jsme zamýšleli vytvořit doplňkový textový obsah, kterým bychom cílovou skupinu k videotutoriálům navedli.


Prvním nápadem byl e-learningový kurz, který bychom umístili na kurzy.knihovna.cz. K videím bychom vytvořili textové opory, které by tematiku ve videích jednak uváděly, jednak rozšiřovaly. Nicméně velmi brzy jsme zjistili, že na uvedeném portálu již existuje kurz Základy práce s dotykovými zařízeními. Bylo nám nabídnuto doplnit obsah tohoto kurzu.

Po analýze kurzu jsme si ale uvědomili, že bychom naším obsahem produkovali duplicity nebo nepotřebný obsah. Následně jsme také zjistili, že návštěvnost tohoto kurzu není příliš vysoká a e-learningem bychom oslovili velmi málo lidí.

Začali jsme uvažovat, že bychom obsah, který jsme plánovali sepsat, umístili na portál RVP.cz. Zde bychom oslovili odbornou veřejnost i cílovou skupinu. Na RVP.cz nás zabrzdila komplikovaná registrace a nedostatečná uživatelská podpora.

V tuto chvíli čas rychle ubíhal a my stále neměli distribuční strategii. Videa už byla nahraná na YouTube, proto jsme se uchýlili k jiné možnosti publikování doplňkového obsahu – vyplnění popisků u videí. V popiscích jsme stručně zahrnuli víceméně vše, o čem měly pojednávat články.

Dalším podpůrným materiálem jsou prezentace. Ty jsme zmínili i v zakládací listině, proto jsme je bezpodmínečně museli sestavit. Prezentace kopírují kroky ve videotutoriálu a jsou dostupné na Google Disku (zde např. prezentace k iPadu). Je možné je stáhnout, takže jsou využitelné i v offline stavu. Dalším využitím jsou výukové lekce. Koordinátor nebo šikovný pedagog může prezentace využít k učení ostatních pedagogů.

Poslední místo, kde nás najdete, jsou naše webové stránky. Web zatím slouží jako rozcestník k jednotlivým videím, nad jeho dalším využitím ještě uvažujeme.

Otázkou tedy pořád bylo a je, jak videa dostat k cílové skupině. Interes rozesílá koordinátorům v projektu pravidelný newsletter, do něj jsme připojili krátký odstavec o našem projektu. Diváky jsme také získali nasdílením odkazu na určitých stránkách na Facebooku.

Jsme si vědomi nedostatečné propagace projektu. Projekt jsme úspěšně obhájili, ale bylo by nám líto, kdyby projekt oslovil pouze zlomek cílové skupiny, proto budeme na propagaci ještě v následujících měsících pracovat.

2 Comments

Comments are closed.